DVD Review: Freebird

DVD Review: Freebird
DVD Review: Freebird
Anonim
Image
Image

Varje film som har bollarna för att kasta den vanligtvis välbevarade och oklanderliga Peter Bowles som en lumbering, foul-mouthed, pot-smoking, cockneyfied old timer förtjänar lite kredit.

Tyvärr är han bara i det för de första fem eller så minuter (han passerar ut ur en dunk av rusande gräs), och det är därför kvar för de yngre gillarna av Phil Daniels, (ess i Quadrophenia) Gary Stretch (Dead Man's Shoes) och co för att bära filmen till sin dödliga dom.

Fri fågel är en vägenfilm av sorter som vill vara den brittiska komedi svaret på Dennis Hopper ’s Easy Rider men har inte inspiration, charm eller mod att bära någon flyktig jämförelse med den vintagebikerfilmen.

Filmen stjärnor den tidigare nämnda trioen (inklusive VerksamhetenGeoff Bell) som medelålders distanserade cykeltyper som reser till de walisiska bergen på jakt efter en ökänd hippy och hans välmående cannabisgård, och även för att tillfredsställa vissa egna egna uppdrag.

De sätter sig på sin väg alla utrustade med ambitioner för att uppfylla sina förhoppningar om världsförbindelser och förloppsförlopp men sluta alla prata och inga ordspråkiga byxor, spendera merparten av sin tid full eller hög eller båda och därmed gå in i en surrealistisk fantasivärld av äventyr där de bevittnar en sju fotskinnspläterad maskerad brottare och (efter en överdriven resa på magiska svampar) äntligen övertygade om att den lokala pubens hyresvärd är en slurping groda!

Det här är utan tvekan en lätt DVD att titta på och en som kräver mycket liten koncentration, eller trodde, och är det perfekta botemedlet för söndagsmorgonen baksmälla - för det är verkligen som helvete som en baksmälla. Det är trött, tråkigt och åh så väldigt förutsägbart (helvete, Solen sa att det var "hilarious" - nuff sa), men om det här låter som din typ av sak, så är det förmodligen det. Men det faktum att filmen gjorde dismally på lådkontoret borde avstänga några varningslampor.

I åtminstone får du lite för pengarna förutom funktionen - en guidad kommentarspår från debutdirektören Jon Ivay, en rutinmässig funktionstakt och passabla intervjuer med motley cast och besättning samt de vanliga raderade scenerna, fotogalleriet och släpvagn. Fri fågel är ungefär lika spännande som det låter: en bortkastad, fårlig (ordspäckad) vägresa till Wales - saknar en hejd rida.

Ut för att äga på DVD den 2 juni.

[berättelse av Oliver Pfeiffer]

Rekommenderad: