Filmrecension: Dålig lärare

Filmrecension: Dålig lärare
Filmrecension: Dålig lärare
Image
Image

Låt oss få en sak rak. Ingen, men ingen, gillar en värdig lärarfilm. Ingenting ger upp den traditionella bloggerens lunch med White Lightning och fickludd i en hecklersprayer s gyllene snabbare än att titta på någon allvarlig nonsens där någon skinnig blond kyckling som Mickey Piffler ändrar livet för ett gäng mördande barn helt enkelt genom att ha på sig jeans och ridding Shakespeare-solnedgångar med F-bomber.

Åh kapten, min kapten? Åh Kom igen, min Chuffin 'röv, mer som.

Så du skulle tänka på en film som Bad Teacher - en film som tar det här konceptet och shoves en Molotov-cocktail upp sin grund - skulle vara något appraoching perfektion. Men tyvärr har filmmakare inte underhållit sig om sina farliga känslor. I stället har de DVD-skivorna från den charmiga Jack Black softy-komedin School Of Rock och inte så charmig lilla person-misshandelskomedi Bad Santa, slipade dem ihop i cancerframkallande damm och sprinklade det över Cameron Diazs puma mamma.

Åh, häng kvar! Det är faktiskt Cameron Diaz! Åren kan vara grym.

Cammy spelar Elizabeth Halsey, den pengar-gripande, conniving, lat, pot-rökning, hårtorkande och oförklarligt anställd titell Bad Teacher, som dumpas av hennes snuskiga rika fästman? för hennes pengar-gripande, conniving, etc etc sätt, och lämnade obeveklig. Men godhet mig, vilken tur! Vem ska dyka upp som en ny kollega men snuskig rik och dorkilicious Scott (Justin Timberlake)?

Men ingen lycka till det, för att Trousersnake trots Lizs sanna charmar föredrar den anrika omfamningen av hennes irriterande perfekt rival, Amy Ekorre (Lucy Punch). Inget kvar för Liz att göra utan höja 10 grand för ett helt nytt par luscious Scott-baiting boobies …

Och så lurar de fåtaliga skrattarna ut. Det är inte en hemsk film. Det är en film som bjuder på många frågor. Till exempel: hur mår du att sympatisera med en karaktär som är en så stor tik för alla under solen och har inga lösenkvaliteter, och vars återgivande ögonblick innebär att man anklagar en 11-årig lagstadgad våldtäkt?

Vad är mer störande, den bit där Cameron gnuggar mot en bil i Daisy Duke shorts som en åldrande ödla, eller den bit där hon och Timbers re-enact deras bizarre fullt klädda sexliv för vår skämma njutning? Kan vi verkligen fira en film där Jason Segel vänder upp varje halvtimme för att vara lite sarkastisk är en uppenbar höjdpunkt som liknar Jenny Agutter i duschen i American Werewolf In London?

Och varför just Justin Timberlake reciterar varje rad som att han läser den av en Post-it-anteckning på sin co-stjärna panna?

Sammantaget är det lite av ett missbrand. Inte roligt nog, inte sexig nog, inte som kaustisk som Bad Santa, inte lika hjärtvärme som School Of Rock, clich? -Ridden, fylld till randen med irriterande arketyper. Och medan Diaz kan ge en anständig rolig tur i delar, slutar du ändå vilja fylla sin imponerande samling fotkängor med någon form av giftig insektsvamp. Men helvete, det var åtminstone ett positivt: barnen led hela tiden. Och det är den typ av meddelande Hecklerspray kan komma efter.

eller gå med i vår Facebook-grupp eller köp en av våra stora t-shirts!