Mad Men Season 3 - DVD Review

Mad Men Season 3 - DVD Review
Mad Men Season 3 - DVD Review
Image
Image

Här på Hecklerspray är vi en uppskattad massa utmärkta herrar (med den otroliga snygga kvinnan som kastas i gott skick). Vi har varit kända för att sätta på en kostym, slicka på Brylcreem och släppa en dam på derrieren? vi är ju bara mänskliga trots allt.

Så det är ingen överraskning då vi alla är stora fans av retroaktiviteten av Galna män, i alla dess träkol-lämpade ära. Det är inte heller någon överraskning att vi inte heller är det perfekta exemplet av mänskligheten heller; titta bara på stu - du kommer ofta att hitta honom genom promenader som slickar hemlösa människor (tydligen att veta vilket misslyckande smakar). Det är den här tunna, slöja magen av mannen som gör Galna män en sådan övertygande tittarupplevelse.

Invånarna i Sterling Cooper är inte riktigt vad de verkar, och säsong tre fortsätter att kippa bort vid 1960-talets föråldrade attityder gentemot samhället. Så det är inte precis ett annat bombastiskt sensoriskt bombardement av billiga åtgärder, ad-break cliffhangers och rökmonster.

Säsong tre börjar med hela det vanliga kastet som återkommer och, mest glädjande för vissa, Don Draper? S (Jon Hamm)? woes blir ännu mer framträdande. Med honom verkligen i fokus i serien, hans förhållande med hans fru Betty (Januari Jones) , tar en bra bit av säsongen tre drama. Om du inte har tagit den sublima första eller andra serien av Galna män, då känner du sig inte hotad om att hoppa rakt in i den senaste serien, det tar inte lång tid att komma in på.

När vi lämnade reklambyrån på Madison Avenue (därmed titeln?Galna män?), drapers var tillbaka tillsammans med en liten bunt av glädje på vägen. Vilket underbart liv det barnet kan se fram emot. Det finns också några företags shenanigans för publiken att investera i, och några tuffa beslut som karaktärerna måste möta? i synnerhet Peggy Olsen (Elisabeth Moss) , som går igenom några intressanta förändringar under den här säsongen.

Utställningsens sociologiska aspekt fascinerar mest genom att analysera hur attityder började förändras och utvecklas och ta en titt? Hur stora händelser i modern historia vred genom karaktärernas liv. På tiden för JFK stoppade det bokstavligen allt död, placerade tecken som vi har vuxit för att uppskatta (om inte nödvändigtvis som) i en ökänd händelse som vi alla är bekanta med. Det är mörkt men nitar saker.

Och det är skönheten i Galna män. Det är som en stel whisky. Den är smidig, mjuk att titta på, men grov på insidan och går ner med en spark. Det är inte lätt att visa men oändligt övertygande och uppfriskande i vad är en tid av tv som är översvämd med clich ?.

Vi går tillbaka till en tid när männen var främlingsfientliga, misogynistiska kedjebokare som drack hela dagen.? Och du undrar varför din farföräldrar luktar som de gör.

Extra: Nu är vi vanligtvis inte en för att prisa DVD-funktioner (främst för att de är skräp), men de ljudkommentarer som är tillgängliga för varje episod är ett måste-lyssna på någon fan av showen. De flesta av de viktigaste casterna är involverade och det är verkligen en oumbärlig inblick i makarna i en sådan älskad serie. Detta är en av de mest omfattande DVD-sätterna runt.

Spray Rating: 5/5